• D2D's First Giveaway by Edrina

    klik banner


Segmen I Love Nuffnang by Dunia sebenar Shida

Sabtu, 28 Jun 2014
Bookmark Segmen + Kad Raya LE


klik banner untuk join segmen
tamat pada 28/6/2014


PENGALAMAN AKU BERSAMA NUFFNANG

Aku mula berblog sejak tahun 2011.. bermula dengan blog Lawak Santai Aje pada 2011 dan kemudian aktif dengan blog Giveaway Santai Aje akhir tahun 2013.. Nuffnang sudah banyak memberikan kenangan manis pada aku..
biarlah gambar berikut berbicara.. 


inilah sebahagian daripada kempen terkini CPUV atau dulu dikenali  sebagai Buffered Earning yang masih lagi On Going di blog2 aku.. hurmmmm tak banyak tapi kira oklah.. 

Berikut pula sebahagian daripada pengeluaran yang aku dah buat bersama Nuffnang


Nuffnang memang cukup bermurah hati dengan blog aku ... tapi tak semua kenangan bersama Nuffnang itu indah dan manis.. huhuhuhu.. Ketahuilah oleh semua bahawa pengeluaran aku yang pertama bersama Nuffnang adalah yang paling pahit.. waktu tu aku masih mentah lagi. pengeluaran pertama itu adalah pada tahun 2011. seronoknya rasanya bila kali pertama buat pengeluaran.. tak sabar rasanya menunggu .. tapi bagai menunggu buah tak jatuh.. akhirnya jawapan yang aku terima adalah E-Mail

DUKACITA DIMAKLUMKAN BAHAWA PENGELUARAN AKU DITOLAK

KENAPA?
KENAPA?
KENAPA?
KENAPA?
KENAPA?
KENAPA?

AKU DITUDUH KLIK IKLAN SENDIRI

NATIJAHNYA SEMUA CPUV/BE AKU HILANG
SEMUA PENDAPATAN AKU BERSAMA NUFFNANG YANG BELUM DITUNAIKAN MENJADI KOSONG..

Huhuhuhu.. rasa gelap waktu tu.. kecewa tahap giler punya.. aku rasa macam nak stop dan buang aje iklan Nuffnang.. rasa nak stop aje blog aku.. aku berehat sebulan..

selama sebulan tersebut aku tak update blog.. huhuhu.. aku muhasabah diri.. aku kaji apa kesilapan aku.. akhirnya aku sedar.. aku kena jujur.. aku kena usaha lebih.. aku kena akur walaupun dalam hati aku kata aku tak salah..  tapi aku ambil positif.. aku perlu bangkit.. aku usaha semula bina kepercayaan Nuffnang..

perlahan-lahan aku bangkit.. Alhamdulillah.. syukur.. semua usaha aku berbalas.. kini aku dah tak sedih dan kecewa.. Sesungguhnya apabila kita berusaha dan yakin.. kejayaan akan datang kemudian.. kini aku dah boleh tersenyum melihat semua hasil aku bersama Nuffnang

TERIMA KASIH NUFFNANG


Share this article :

+ ulasan + 8 ulasan

23 Jun 2014 12:15 PTG


Salam ukhwah, singgah sini jalan-jalan blogwalking senarai perserta dari Segmen I Love Nuffnang by Dunia Sebenar Shida.. Semoga berjaya, salam ceria dari MyCherita

23 Jun 2014 11:13 PTG

Alhamdulillah..akhirnya bjaya juga ye..shida pn seriau kalau tiba2 Nuffnang reject paymnt kita,..penat2 kumpulkn..tp syukurlah shida xpernah kena lg so far semuanya baik2 belaka :) terima kasih atas perkongsian :) gud luck :)

shida BW ya :)
~ www.duniashida.com

25 Jun 2014 12:15 PTG

salam. selemat bersegmen :)

sy pun join
http://ramaramapendek.blogspot.com/2014/06/segmen-i-love-nuffnang-by-dunia-sebenar.html

28 Jun 2014 1:13 PG

Singgah dari segmen sama..
salam ramadhan..good luck n all the best ^^

29 Jun 2014 6:15 PG

singgah dari segmen yang sama..
http://cikgufaizcute.blogspot.com/2014/06/segmen-i-love-nuffnang-by-dunia-sebenar.html
good luck :)

29 Jun 2014 11:01 PG

Assalamualaikum..
Blogwalking dari segmen yg sama
Segmen I Love Nuffnang Forever! Cintaku berbling-bling!!
Seriau klo kita dah penat2 kumpul then tetibe reject. pernah terjd kat kwn yumida jg.
Selamat menjalani ibadah puasa
Salam Ramadhan Al-Mubarak 1435H

29 Jun 2014 5:56 PTG

Wow. Tahniah bangkit balik lepas jatuh tu. Kalau tak tak merasa cashout 5x tuu :D Hehe tahniah. Jemput baca entry nad ye :)

http://nad-lifeisfun.blogspot.com/2014/06/segmen-i-love-nuffnang-by-dunia-sebenar.html

1 Julai 2014 6:26 PG

salam ramadhan..singgah dari segmen yang sama..

http://www.azhafizah.com/2014/06/segmen-i-love-nuffnang-by-dunia-sebenar.html

Catat Ulasan
 
Support : Creating Website | Johny Template | Mas Template
Copyright © 2011. Giveaway, Contest, Segmen, JomSantaiAje - All Rights Reserved
Template Created by Creating Website Published by Mas Template
Proudly powered by Blogger