• D2D's First Giveaway by Edrina

    klik banner


Giveaway Puasa RM50 by SueAKGoGeous

Rabu, 23 Julai 2014




klik banner untuk join giveaway
tamat pada 23/7/2014

The best of pengalaman puasa di bulan Ramadhan

Hurmmmm.... apa yang pengalaman puasa yang best nak aku ceritakan? semuanya rasanya biasa-biasa aje.. tiada yang terlalu istimewa yang boleh aku coretkan.. huhuhuhu..
Tapi mengikut pengalaman aku dibulan puasa @ Ramadhan ini nantilah aku akan jumpa perkara-perkara berikut.. korang aku tak tahulah:

1. Juadah kelihatan Istimewa sewaktu berbuka setiap hari (makan lauk sardin pun waktu berbuka nampak macam istimewa sangat.. perut lapar punya penangan)

2. Usahawan-usahawan baru mencari duit raya (waktu inilah muncul peniaga-peniaga baru kat pasar Ramadhan yang aku tak pernah lihat meniaga kat mana-mana pun muncul kat sana-sini)

3. Semua orang nak balik cepat berbuka (pejabat kat tempat aku kerja nih semuanya pukul 5 dah hilang balik.. walhal kalau hari biasa pukul 7 balik pun diaorang dah kata "woiii awalnya balik.. kerja kau nih sapa nak buat?")

4. Balik awal tapi sampai rumah tetap lambat (aktiviti pusing-pusing bazar Ramadhan setiap hari.. walaupun bazar yang sama dan orang meniaga tetap sama setiap hari.. tapi tawaf tetap tawaf satu bazar Ramadhan.,.)

5. dentuman bunyi mercun kedengaran disana-sini (Walhal kerajaan haramkan mercun.. tapi tetap ada stok yang dijual.. hahahaha)

6. hari pertama puasa dah buat bajet raya (hahahaha duit raya kena stand-by.. budak-budak sekarang mana nak terima 20 sen duit raya.. paling sikit pun seringgit.. huhuhuhu.. rabak-rabak poket aku)

Rasanya banyak lagi pengalaman bulan puasa nih.. tiap-tiap tahun sama hingga dah rasa macam tak istimewa sangat pengalaman puasa nih.. huhuhu.. SEKIAN...


Share this article :

+ ulasan + 1 ulasan

5 Jun 2014 3:31 PTG

Hi,
Thanks for joining..
All the best!

Catat Ulasan
 
Support : Creating Website | Johny Template | Mas Template
Copyright © 2011. Giveaway, Contest, Segmen, JomSantaiAje - All Rights Reserved
Template Created by Creating Website Published by Mas Template
Proudly powered by Blogger